مستر سوغاتی

فروشگاه اینترنتی مستر سوغاتی

مستر سوغاتی

فروشگاه اینترنتی مستر سوغاتی

  • ۰
  • ۰

باقالا قاتق

باقالا قاتق یک غذای سنتی ایرانی است که به استان گیلان تعلق دارد.
باقالا قاتق یکی از غذا های سنتی معروف شمال است که طرفدار زیاد دارد.
این غذای ایرانی بسیار خوشمزه و مقوی است.
غذا های ایرانی سنتی در قدیم الایام طرفداران زیادی داشت.
اما متاسفانه با آمادن انواع فست فود ها که خیلی برای سلامتی بدن هم مضر است جای این غذا های ایرانی سنتی را گرفته است.
بهتر است کمی در خوردن غذاهایمان دقت نظر داشته باشیم.
آشپزی ایرانی و آشنا شدن با انواع غذا های ایرانی سنتی بسیار لذت بخش است.
امیدوارم روزی برسد که ما ایرانی ها غذا های سنتی خودمان را فراموش نکنیم.
امروز طرز تهیه باقالا قاتق گیلان را می خواهم آموزش دهم.
در کنار این غذای سنتی خوشمزه از سبزی یا زیتون پرورده استفاده می کنند.
پیشنهاد من زیتون پرورده است من خودم امتحان کردم خیلی خوشمزه تر می شود.

مواد لازم باقالا قاتق

  • لوبیا کشاورزی                             2 لیوان
  • شوید خشک                               2 قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ                                      2 عدد
  • سیر                                            4 حبه

طرز تهیه باقالا قاتق

  1. لوبیاها را از چند ساعت قبل در آب جوش خیس کنید و 2 بار آب آن را تعویض کنید.
  2. سپس پوست روی لوبیا را گرفته و آن را به دو نیم قسمت کنید.
  3. سیر را خرد کنید و در مقداری روغن کنجد تفت دهید.
  4. پس از اینکه بوی سیر بلند شد لوبیاها را اضافه کنید و همراه با سیر چند دقیقه تفت دهید تا نیم پز شود.
  5. سپس شوید خشک را به باقالا قاتق اضافه نمایید.
  6. پس از اینکه کمی مواد را تفت دادید حدود 2 – 3 لیوان آب اضافه کنید در قابلمه را ببندید و با حرارت ملایم و به مدت 15 دقیقه اجازه دهید باقالا بپزد و آب خورش کم شود.
    نکته: توجه داشته باشید که هر 5 دقیقه خورش را هم بزنید تا خورش ته نگیرد.
  7. پس از پختن باقالا ها دو عدد تخم مرغ را داخل خورشت بشکنید و با حرارت ملایم بگذارید تخم مرغ ها بسته شوند و خورش به روغن بیفتد.
  8. خورش باقاله قاتق آماده است.
  9.  خورش را در ظرف بریزید و همراه با برنج یا نان سرو کنید.
  10. می توانید این خورش خوشمزه را همراه با زیتون پرورده میل کنید که بسیار عالی است.

نکاتی که باید در طرز پخت باقالا قاتق رعایت کنید:

  • از ابتدا نمک را به خورشت اضافه نکنید زیرا باعث دیر پختن لوبیاها میشود.
  • اگر به بوی سیر تازه حساسیت دارید به جای آن می توانید از پودر سیر استفاده کنید.
  • اگر به جای شوید خشک از شوید تازه استفاده میکنید مقدار شوید را به دو برابر افزایش دهید و شوید را قبل از خرد کردن کاملا خشک کنید.

نکاتی پیرامون طرز پخت باقالا قاتق

امیدوارم این غذای سنتی گیلان را حتما امتحان کنید.
بهتر است غذا های ایرانی سنتی را  به فرزندانمان بیاموزیم تا با انواع غذا های ایرانی مختلفی آشنا شوند.
همانطور که در مطلب قبل هم اشاره کردم باقالا قاتق همراه با زیتون پرورده سرو شود بهتر است.
من خودم ترجیح می دهم با زیتون پرورده سروش کنم.
من بیشتر محصولاتی که احتیاج دارم از فروشگاه اینترنتی مستر سوغاتی تهیه می نمایم.
مثل زیتون پرورده که بسیار طبیعی است و خیلی بهتر از بعضی از زیتون پرورده هایی است که مواد افزودنی دارند.
به شما هم توصیه می کنم از زیتون پرورده فروشگاه اینترنتی مستر سوغاتی استفاده کنید.

نکته قابل توجه دیگر این که شما حتما به استان گیلان سفر کرده اید.
جاذبه ها و سوغاتی ها و غذا های سنتی این استان بسیار بین ایرانیان مشهور است.
جنگل های استان گیلان بسیار خوش آب و هوا و بسیار زیبا ست.
بهتر است توضیحات دیگر درباره ی جاذبه های گردشگری و سوغاتی های این شهر را به عهده ی خودتان بگذارم.

پیشنهاد من برای اطلاعات بیشتر درباره ی این استان فروشگاه اینترنتی مستر سوغاتی است.
فروشگاه اینترنتی مستر سوغاتی علاوه بر استان گیلان درباره استان ها و شهر های مختلف ایران توضیح داده است.
جالب است بدانید که فروشگاه مستر سوغاتی علاوه بر معرفی استانها ی ایران، در خصوص سلامت تغذیه شما هم محصولاتی را ارائه می دهد.
یعنی شما عزیزان می توانید برای خرید زیتون پرورده، خرید انواع آرد و پودر و صبحانه سلامت با قیمت بسیار مناسب از فروشگاه اینترنتی مستر سوغاتی تهیه کنید.
در واقع هدف اصلی فروشگاه اینترنتی مستر سوغاتی جلب رضایت شما عزیزان است.

خرید زیتون پرورده

خرید  روغن کنجد

سوغات خوراکی

من و تو می شویم ایران

  • ۹۷/۰۸/۰۱
  • ربابه ستاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی